شاید کالین چپمن و همکارانش از ما خرده بگیرند اما در خودروی مدرنی مثل نسل ۹۸۱ باکستر، صرفهجویی وزن ۱۱ کیلوگرمی به وجود آمده با چنین طرح پیچیدهای ارزش کار و تلاش مهندسان را زیر سؤال میبرد. این مسئله وقتی بارزتر میشود که بدانیم پیشرانه استاندارد قدرتمند است و رانندگی با آن لذتبخشتر. بااینحال پیچیدگیهای به وجود آمده عوارضی نداشته و
موتور وسط، دیفرانسیل عقب، ۲ درب و دو سرنشینه کانورتیبلقیمت پایه:
۸۳۰۹۵ دلار
نوع موتور:
DOHC با ۲۴ سوپاپ فلت-۶، سیلندر و سر سیلندر آلومینیومی، تزریق سوخت مستقیم
حجم موتور: ۳۸۰۰ سیسی
قدرت: ۳۷۵ اسب بخار در ۶۷۰۰ دور بر دقیقه
گشتاور: ۴۲۰ نیوتن متر در ۴۷۵۰ دور بر دقیقه
گیربکس: شش سرعته دستیابعاد:
فاصله دو محور ۲۴۷٫۴ سانتیمتر
طول: ۴۴۰٫۴ سانتیمتر
عرض: ۱۸۰٫۱ سانتیمتر
ارتفاع: ۱۲۶٫۲ سانتیمتر
فضای صندوق: ۲۸۳٫۲ لیتر
وزن محدود: ۱۳۱۶ کیلوگرمعملکرد:
صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۳٫۹ ثانیه
صفر تا ۱۶۱ کیلومتر بر ساعت: ۸٫۸ ثانیه
تست یکچهارم مایل: ۱۲٫۷ ثانیه
نهایت سرعت: ۲۹۰ کیلومتر بر ساعتمصرف سوخت شهری/جادهای:
۱۳٫۰۷/۹٫۸
پورشه در حال آماده سازی سبک بدنه جدید اسپایدر برای نسل کنونی ۷۱۸ باکستر است. به گزارش نامه نیوز، نمونه آزمون نسل ۹۸۱ اسپایدر اولین بار ماه آوریل در نوربورگرینگ دیده شده بود. اکنون عکاسان مخفی موفق به ثبت تصاویری از باکستر اسپایدر در حال تست در منطقه ای کوهستانی شده اند در حالی که سقف آن باز بوده است.
بی نظیرترین و لوکس ترین ماشین های دنیا(پارت 4)
بی نظیرترین و لوکس ترین ماشین های دنیا(پارت 3)
بی نظیرترین و لوکس ترین ماشین های دنیا(پارت 2)
بی نظیرترین و لوکس ترین ماشین های دنیا(پارت 1)